Fiesta1

Ford Fiesta zdobył tytuł Auta Flotowego 2017 roku

Dlaczego Ford?

Kilka powodów, dla których warto wybrać Forda dla Twojej firmy

Wybierz Forda

i skorzystaj z naszej oferty

Image not available

 

Aktualności

Ford Fiesta zdobył tytuł Auta Flotowego 2017 roku

 
 

Ford Fiesta zdobył tytuł Auta Flotowego 2017 roku w segmencie B w Profesjonalnym Teście Flotowym SKFS.

W segmencie B o miano Auta Flotowego 2017 roku walczyło 7 modeli: Ford Fiesta, Kia Rio, Nissan Micra, Renault Clio, Seat Ibiza, Skoda Fabia oraz Toyota Yaris. W klasyfikacji końcowej zwyciężył Ford Fiesta, który zdobył największą liczbę punktów aż w trzech kryteriach: emisja C02, zużycie paliwa oraz ankiety.

 

Zwycięzcę w PTF SKFS wyłania się wg 7 kryteriów oceny. Są to ocena wyglądu zewnętrznego, ocena funkcjonalności wnętrza, ocena z jazdy testowej, koszt zakupu, koszt serwisowania, wartość rezydualna, zużycie paliwa oraz emisja CO2. Każde kryterium ma przyporządkowane wagę wg której wymnażany jest wynik, co daje wartość finalną w rankingu końcowym. Koszty serwisowania wyrażone wyłącznie w kwotach netto, bez rabatów. Wartości rezydualne pojazdów przyjęte są dla przebiegu 90 tys. km oraz użytkowania przez 36 miesięcy. Zużycie paliwa mierzone jest na podstawie danych zebranych podczas testu dzięki zastosowaniu systemów telemetrycznych. W tym roku dodatkowo pomiaru zużycia paliwa dokonano poprzez dotankowanie „pod korek” samochodów przed testem oraz po teście. Aby uzyskać transparentność wyników spalania poszczególnych pojazdów, auta testowane były na paliwach Circle K.

 

– Diametralnej zmianie w porównaniu z poprzednimi edycjami uległy mnożniki kryteriów oceny. Auta Flotowe 207 roku zgodnie z nowymi wagami oceny wykazały się optymalnymi kosztami serwisowania oraz niską emisją C02. W perspektywie długofalowej w przyszłych edycjach projektu mnożniki te będą ulegały zmianie. Ma to na celu zbadanie, czy poszczególne auta walczące o tytuł Auta Flotowego są optymalnym wyborem do flot pod względem ważności poszczególnych kryteriów. – wyjaśnia Halszka Gwiżdż, dyrektor biura SKFS.

O PTF SKFS 2017

Profesjonalny Test Flotowy SKFS składa się trzech etapów i trwa łącznie 10 miesięcy. Część teoretyczna PTF SKFS rozpoczęła się w lutym b.r. Auta do testu nominowane były na podstawie zestawienia przygotowanego przez Partnera Merytorycznego projektu – SAMAR Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego. Zestawienie obejmowało po 10 samochodów na każdy segment najczęściej kupowanych przez Klientów instytucjonalnych w Polsce w IV kwartale 2016 roku oraz I kwartale 2017 roku. W teście udział brały pojazdy w analogicznej wersji wyposażenia. Kapituła PTF SKFS, którą tworzy aż 18 osób z szeregów SKFS, określiła także rodzaj nadwozia oraz napędu pojazdów, jakie mają wziąć udział w teście. Wartości rezydualne oraz mapy serwisowe pojazdów biorących udział w PTF SKFS 2017 przygotował Partner Merytoryczny projektu – firma EurotaxGlass's.
Łącznie do drugiego etapu, części praktycznej testu, zakwalifikowały się 72 pojazdy w ośmiu segmentach. Część praktyczna PTF SKFS trwała aż trzy dni. Jest to optymalny czas do przeprowadzenia niezbędnej liczby jazd testowych. Każdego dnia testowane były inne segmenty pojazdów. Zabieg ten ma na celu uniknięcia zakłócenia obiektywnej oceny fleet managerów. Przez trzy dni ponad 170 managerów flot testujących pojazdy wypełniło ponad 1000 arkuszy ocen samochodów. W tegorocznej edycji testu, ITURAN zadbał o wyposażenie samochodów w najnowsze rozwiązania w zakresie telemetryki pojazdowej. Dzięki temu aut biorących udział w teście były monitorowane w czasie rzeczywistym. Zastosowanie telemetryki w PTF SKFS umożliwiło przede wszystkim precyzyjne raportowanie zmiennych, niezwykle istotnych z punktu widzenia optymalizacji kosztów związanych z zarządzaniem parkiem samochodowym. W dostarczonym przez Impel systemie graficznie zobrazowano trasa 35 kilometrowego przejazdu oraz istotne punkty pośrednie. Dzięki temu precyzyjnie porównano wyniki osiągane przez auta w poszczególnych segmentach oraz poszczególnych kierowców.
Partnerami Merytorycznymi PTF SKFS byli: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, firma EurotaxGlass's. Patronat medialny nad testem objęły czasopisma branżowe: Fleet, Euroflota, Flota, Home&Market.

 

O SKFS

Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych zostało utworzone w 2005 roku w celu kształtowania i wpływania na branżę flotową poprzez propagowanie wiedzy o zarządzaniu pojazdami. SKFS jest organem zrzeszającym osoby zarządzające flotami samochodowymi w Polsce. Na dzień rejestracji SKFS w KRS członkowie stowarzyszenia zarządzali 8 tys. pojazdów. W chwili obecnej liczba pojazdów pod szyldem SKFS sięga już ponad 75 tys. Początkowo w stowarzyszeniu zrzeszonych było 16 osób. Obecnie liczba ta wzrosła do prawie 183 osób.