akt3-header

Ford podczas salonu samochodowego w Genewie

Dlaczego Ford?

Kilka powodów, dla których warto wybrać Forda dla Twojej firmy

Wybierz Forda

i skorzystaj z naszej oferty

Image not available

 

Aktualności

Ford podczas salonu samochodowego w Genewie

 
 

Ford podczas salonu samochodowego w Genewie

Podczas salonu samochodowego w Genewie, firma Ford zaprezentowała nowe modele i ekskluzywne usługi Ford Vignale, które potęgują doświadczenia klientów wynikające z użytkowania tych produktów. Ford zaprezentował również model Ford Fiesta ST200. Swój debiut europejski miał nowy Ford Edge. Ponadto na stoisku Ford można było podziwiać model Ford GT w dwóch wariantach.

 

Ford przedstawił nowego Forda Edge Vignale, pierwszego ekskluzywnego SUV-a tej firmy w Europie, a także nowego Forda S-MAX Vignale. Jeszcze w tym roku Ford ogłosi ceny modelu Edge Vignale, natomiast zamówienia na Forda S-MAX Vignale są już przyjmowane.

 

Oprócz tego, Ford po raz pierwszy zaprezentował w Genewie model Mondeo Vignale w wersji pięciodrzwiowej, która wejdzie do sprzedaży w 2017 roku, a także koncepcyjnego Forda Kuga Vignale.

 

Ford pokazał też nowe opcje stylizacyjne, które od przyszłego roku pozwolą klientom spersonalizować nadwozie Forda Mondeo Vignale i Forda S MAX Vignale.

 

Rozszerzona gama modeli Vignale będzie dostępna dla klientów w salonach FordStore w całej Europie oraz w wybranych punktach sprzedaży Forda. W salonach FordStore znajdują się tzw. Vignale Lounge, czyli specjalnie zaprojektowane strefy, w których klient będzie mógł dokonać zakupu auta w asyście Doradcy Klienta Vignale. Ford otworzył już 300 salonów FordStore, a na początku przyszłego roku będzie ich łącznie około 500.

 

Ponadto, Ford wprowadza też nową usługę typu concierge, która przedstawi klientom Ford Vignale wiele interesujących propozycji, dając dostęp do usług turystycznych oraz wydarzeń sportowych i kulturalnych, jak na przykład Chelsea Flower Show w Londynie czy Grand Prix F1 w Monako. Klienci otrzymają też dostęp do VIP-owskich premier podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes.

 

 

„Dzięki Ford Vignale możemy im zaoferować możliwie najlepsze produkty ekskluzywne oraz spersonalizowane usługi. To dlatego rozszerzamy gamę modelową obejmującą Forda Mondeo Vignale o flagowe modele Edge i S-MAX. Wkrótce pojawi się również Ford Kuga”.

 

 

Pierwsi ambasadorzy Ford Vignale, wizjonerzy ze świata mody, sztuki i technologii, którzy pojawią się w kampaniach Ford Vignale prowadzonych w internecie i prasie oraz za pośrednictwem filmów cyfrowych, to:

  • Joe Casely-Hayford OBE i Charlie Casely-Hayford – brytyjski zespół projektantów (ojciec i syn) stojący za marką modową Casely-Hayford,
  • Kai Petermann – niemiecki projektant, innowator w świecie cyfrowym i założyciel internetowego bloga stilsucht.de.

 

Gama modeli Ford Vignale rozrasta się

 

W Genewie Ford pokazał model S-MAX Vignale w ekskluzywnym, perłowym kolorze metalizowanym Vignale Milano Grigio, a także w odcieniu Vignale White Platinum.

 

Z kolei Ford Edge Vignale został pokazany na genewskim salonie w metalizowanym, brązowym kolorze Vignale Ametista Scura oraz w kolorze Vignale White Platinum. Oba modele wyróżniają się charakterystyczną, sześciokątną górną osłoną chłodnicy w ciemnym, metalizowanym odcieniu, zatopioną w ramie z polerowanego aluminium.

 

Pieczołowicie wykończone detale nadwozia świadczą o ekskluzywnym charakterze tych aut. Ford Edge Vignale otrzymał chromowane obwódki lamp przeciwmgielnych, a Ford S-MAX Vignale wyróżnia się aluminiową aplikacją drzwi bagażnika z oznaczeniem Vignale. Ponadto, w obu modelach zastosowano 19-calowe obręcze z polerowanego aluminium.

 

Ekskluzywny charakter wnętrz modeli Ford S-MAX Vignale i Ford Edge Vignale podkreśla skórzana tapicerka Windsor z pikowaniem tworzącym wzór sześciokąta oraz precyzyjnymi przeszyciami na siedzeniach i panelach drzwiowych, oferowana w jasnym kolorze Cashmere lub ciemnym Ebony. Elementy tapicerki Ebony zachodzą na konsolę centralną, centralny podłokietnik oraz tablicę przyrządów, w której po stronie pasażera zastosowano aluminiowe elementy dekoracyjne.

 

 

Podczas salonu w Genewie Ford po raz pierwszy prezentuje Forda Mondeo Vignale w wersji pięciodrzwiowej, która dołącza do zaprezentowanych w ubiegłym roku odmian sedan i kombi. Nabywcy Fordów Mondeo Vignale i S-MAX Vignale otrzymają do dyspozycji nowe opcje pozwalające na personalizację tych modeli, w tym obręcze aluminiowe w ciemnym kolorze i ciemne obwódki lamp przeciwmgielnych. Klienci będą też mogli wybrać wykończenie nadwozia bez dodatkowych chromowanych detali.

 

„Stylizacja Ford Vignale niesie ze sobą wyrafinowanie i sportową elegancję” - powiedział Joel Piaskowski, Dyrektor ds. designu, Ford of Europe. „Dla klientów Ford Vignale to bardziej indywidualny sposób na zagłębienie się w świecie luksusu i wyrażenie własnego stylu życia”.

 

Modele Ford S-MAX Vignale, Ford Edge Vignale i Ford Mondeo Vignale będą standardowo wyposażone w system komunikacji i rozrywki SYNC 3, który działa płynniej i szybciej oraz wykorzystuje przeprojektowany ekran dotykowy o przekątnej 8 cali. System po raz pierwszy oferuje też obsługę gestów zsunięcia/rozsunięcia palców oraz przesunięcia palców po ekranie.

 

 

Wystarczy, że kierowca naciśnie przycisk i wypowie życzenie, np. „chcę kawę”, „muszę zatankować”, „szukam parkingu”, a nowy system SYNC 3 samodzielnie wyszuka najbliższą kawiarnię, stację benzynową albo parking. Ponadto system odszuka również stację kolejową, lotnisko oraz hotel i za pomocą pokładowego systemu nawigacji doprowadzi kierowcę do żądanego celu.

 

Wśród innych zaawansowanych rozwiązań technicznych znalazł się system aktywnej redukcji hałasu Ford Active Noise Control, który za pomocą trzech mikrofonów pozwala na wykrywanie niepożądanych hałasów dochodzących z silnika do kabiny i niwelowanie ich za pośrednictwem odwróconych fal dźwiękowych generowanych przez system audio samochodu. Ponadto, jedną z opcji napędu jest mocny i oszczędny silnik wysokoprężny 2,0 TDCi bi-turbo o mocy 210 KM.

 

 

Ford Kuga Vignale Concept: przyszłość SUV-ów

 

Ford Kuga Vignale Concept oferuje wgląd w przyszłość ekskluzywnego SUV-a firmy Ford przeznaczonego na rynek europejski, używając jako bazy modelu Ford Kuga, który świętował swoją europejską premierę podczas salonu w Genewie.

 

Ford Kuga Vignale Concept został zaprezentowany na stoisku Forda w unikatowym, perłowym kolorze nadwozia Vignale Palazzo Pearl. Przednie i tylne osłony zderzaków, obwódki lamp przeciwmgielnych oraz elementy dekoracyjne drzwi wykończono ciemnym lakierem. Całość uzupełniają czarne, błyszczące wykończenia dolnej osłony chłodnicy i obudowy lamp przeciwmgielnych.

 

Wnętrze Forda Kuga Vignale Concept wyróżnia się unikatowym skórzanym obiciem siedzeń, paneli drzwiowych i deski rozdzielczej, wykończonym specjalnie dobranymi nićmi. Skóra ozdabia również podłogę i wnętrze bagażnika.

 

Słupki drzwi wewnątrz oraz podsufitkę wzbogacono Alcantarą nawiązującą wyglądem do zamszu. Schowek przed pasażerem i konsola pod podłokietnikiem są flokowane, a centralna konsola przyciąga wzrok ciemnoszarym lakierem Opale z perłowym efektem wykończeniowym.

 

Blisko 4 na 5 ze 102 000 egzemplarzy modelu Kuga sprzedanych w 2015 roku to wersje w bogatej specyfikacji Titanium, co potwierdza duże zapotrzebowanie na ekskluzywne SUV-y. Zgodnie z prognozą firmy IHS zajmującej się analizą sprzedaży, sprzedaż SUV-ów na tle wszystkich innych rodzajów aut wzrośnie w Europie z 20 procent w 2014 roku do 27 procent w roku 2020.

 

„Nasz studyjny model Ford Kuga Vignale Concept wychodzi bezpośrednio naprzeciw zapotrzebowaniu na ekskluzywne SUV-y i reprezentuje kwintesencję designu Forda, wysokiej jakości materiałów i precyzyjnego rzemiosła” - powiedział Roelant de Waard, Wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu Ford of Europe. „Uważamy, że warto rozszerzyć naszą ofertę ekskluzywnych modeli Forda, oferując klientom produkty spełniające ich wymagania”.

 

Stylowe podróżowanie

 

Klienci Ford Vignale cenią swój czas i oczekują niecodziennych doświadczeń. Ford zaoferuje im zatem dedykowaną usługę realizowaną na rynku europejskim, dzięki której klienci zarezerwują ekskluzywne podróże oraz wezmą udział w różnego rodzaju wydarzeniach.

 

Usługa opracowana wspólnie z agencją Total Management zaoferuje klientom Ford Vignale specjalnie wybrane wydarzenia, w tym pobyty w luksusowych hotelach, jak Relais & Châteaux Mas de Torrent w Gironie w Hiszpanii czy Grayshott Spa and Hotel w Wielkiej Brytanii.

 

W ofercie będą również ekskluzywne wydarzenia teatralne, muzyczne i sportowe, w tym mistrzostwa w tenisie French Open. Ford będzie na bieżąco informował klientów o możliwości odbycia ekskluzywnej podróży lub wzięcia udziału w różnych wydarzeniach za pośrednictwem newslettera wysyłanego co miesiąc. Usługa rusza w całej Europie w tym miesiącu.

 

Prezentacja ambasadorów Vignale

 

Nowi ambasadorzy Ford Vignale i gwiazdy kampanii reklamowej Ford Vignale to wizjonerzy w swoich dziedzinach, których działania odzwierciedlają pasję Forda do nowoczesnego designu i wysokiej jakości rzemiosła.

 

Joe i Charlie Casely-Hayford to brytyjski zespół projektantów (ojciec i syn) stojący za marką modową dla mężczyzn Casely-Hayford. Casely-Hayford to pierwszy zespół składający się z ojca i syna, który przebił się w świecie wysokiego krawiectwa, projektując ubrania dla takich muzyków, jak Lou Reed, Nas, Sam Smith, The Clash, The xx czy U2. W roku 2007 Joe Casely-Hayford został uhonorowany Orderem Imperium Brytyjskiego za wkład w rozwój branży modowej.

 

Kai Petermann z Berlina jest założycielem i dyrektorem kreatywnym „stilsucht.de” – wiodącego w Niemczech portalu wnętrzarskiego. Jako jeden z największych innowatorów w świecie cyfrowym na rynku niemieckim, blog Petermanna skupia się wokół nowych trendów w designie, rozwiązań lifestylowych oraz nowych technologii. Jeszcze w tym roku Ford ogłosi kolejnych ambasadorów Ford Vignale.

 

„Wybraliśmy współpracę z Ford Vignale ponieważ czuliśmy silną synergię marek” – powiedział Joe Casely-Hayford. „Spodobał nam się pomysł połączenia rzemiosła i innowacji oraz technologii i tradycji. Uwielbiamy też przywiązywać dużą wagę do szczegółów”.

 

Popisowa kolekcja Vignale

 

Kolekcja Vignale 2016 zawiera projekty stworzone przez designerów Ford Vignale, inspirowane materiałami wykorzystanymi do wykończenia wnętrza modeli Ford Vignale. Nowa kolekcja Vignale, oferowana za pośrednictwem salonów Vignale Lounge oraz dedykowanej strony internetowej, obejmuje etui na iPada z ręcznie wykończonej skóry oraz aktówkę, której projekt odzwierciedla charakterystyczny motyw Ford Vignale widoczny w osłonie chłodnicy oraz na siedzeniach.

 

Ford zaprezentował również power bank wykończony wysokiej jakości skórą, skórzany zestaw do pisania Vignale z ekskluzywnym piórem wiecznym i długopisem projektu LAMY, skórzane etui ochronne na dokumenty oraz portfel i skórzany uchwyt na okulary. Oprócz tego, w kolekcji Vignale Collection po raz pierwszy znalazły się skórzane notatniki.

 

Fiesta ST200

 

Podczas salonu samochodowego w Genewie Ford zaprezentował również model Ford Fiesta ST200. Swój debiut europejski miał nowy Ford Edge. Ponadto na stoisku Ford można było podziwiać model Ford GT w dwóch wariantach.

 

Nowy Ford Fiesta ST200 oferuje o 10 procent wyższą moc i o 20 procent wyższy moment obrotowy. Specjalnie skalibrowany silnik benzynowy 1,6 litra EcoBoost pracujący pod maską tej wersji rozwija 200 KM i 290 Nm.

 

Najmocniejsza Fiesta w historii rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy i wyróżnia się ekskluzywną specyfikacją, obejmującą unikatowy lakier nadwozia Solid Silver Grey, czarne, matowe obręcze aluminiowe oraz wyjątkowe detale wykończeniowe wnętrza.

 

Produkcja Forda Fiesty ST200 rozpocznie się w czerwcu, a pierwsze dostawy tego modelu do klientów realizowane będą niedługo potem.

 

„Ford Fiesta ST cieszy się doskonałą opinią wśród użytkowników i ekspertów motoryzacyjnych. Teraz wersja ST200 zaoferuje im wyższą moc i lepsze osiągi” – powiedział Joe Bakaj, Wiceprezes ds. rozwoju produktu Ford of Europe. „Uważam, że mamy do czynienia z przyszłym klasykiem”.

 

Na genewskim stoisku Forda pojawił się również nowy Ford Kuga – świętujący swoją europejską premierę podczas salonu samochodowego – oraz drogowa i wyścigowa wersja supersamochodu Ford GT. Dwie odmiany tego auta o wysokich osiągach były po raz pierwszy w Europie prezentowane obok siebie.

 

Oprócz ekskluzywnego lakieru i 17-calowych obręczy aluminiowych Fiesta ST200 otrzyma również czerwone zaciski hamulcowe oraz wzbogacone wnętrze z unikatowymi, częściowo skórzanymi fotelami przednimi Charcoal Recaro wykończonymi kontrastującymi, srebrnymi nićmi. Uzupełnieniem całości są podświetlane nakładki progowe oraz pasy bezpieczeństwa ze srebrnymi detalami.

 

Silnik 1,6 litra EcoBoost pracujący pod maską Fiesty ST200 dostarcza dodatkowe 15 KM i 30 Nm momentu obrotowego nawet przez 20 sekund dzięki funkcji overboost, osiągając 215 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Skrócenie końcowego przełożenia z 3,82 w Fieście ST do 4,06 w Fieście ST200 zaowocowało lepszą elastycznością na poszczególnych biegach, lepszymi osiągami i większą przyjemnością z jazdy. Prędkość maksymalna wynosi 226 km/h.

 

Podobnie, jak Fiesta ST, wersja ST200 oferuje doskonałe właściwości jezdne i wysoką sprawność w szybko pokonywanych zakrętach za sprawą:

  • zmodyfikowanego układu TVC poprawiającego stabilność jazdy na zakrętach oraz układu elektronicznej kontroli stabilności ESC z trzema trybami pracy,
  • zmodyfikowanej zwrotnicy,
  • tylnej belki skrętnej o zwiększonej sztywności,
  • specjalnym ustawieniom przednich i tylnych sprężyn i amortyzatorów ze środkiem ciężkości obniżonym o 15 mm,
  • bardziej bezpośredniemu przełożeniu układu kierowniczego (13,69:1) oraz skróconym drążkom kierowniczym,
  • ulepszonemu układowi hamulcowemu z większą pompą hamulcową i większymi tarczami hamulcowymi z tyłu.

 

Ford Fiesta ST zadebiutował w 2013 roku i szybko wywalczył pozycję jednego z najlepszych hatchbacków o sportowych osiągach w Europie i na całym świecie. W pierwszym roku sprzedaży model ten zdobył ponad dwadzieścia różnych nagród i wyróżnień. Model ten jest wyposażony w silnik benzynowy 1,6 litra EcoBoost o mocy 182 KM i momencie obrotowym 240 Nm, który zapewnia autu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,9 sekundy.

 

Nowy Ford Kuga z systemem SYNC 3

 

Ford zaprezentował w Genewie nowy model Kuga, który został wyposażony w system SYNC 3. Nowy system multimedialny został pokazany po raz pierwszy w Europie na kongresie Mobile World w Barcelonie.

 

 

System multimedialny SYNC 3 jest prostszy i bardziej intuicyjny w obsłudze dzięki możliwości wydawania komend głosowych zbliżonych do normalnej rozmowy, a także oferuje wyższą szybkość działania. Kierowcy modelu Kuga mogą sterować systemem SYNC 3 przez ekran o przekątnej 8 cali za pomocą różnych gestów (zsunięcie/rozsunięcie palców, przesunięcie palców po ekranie itp.). Użytkownicy iPhone'ów mogą aktywować funkcję Apple CarPlay, a użytkownicy telefonów działających pod kontrolą systemu Android™ mogą skorzystać z funkcji Android Auto™. Oba interfejsy opracowano specjalne dla smartfonów tego typu.

 

 

Nowy Ford Kuga wykorzystuje innowacyjne rozwiązania techniczne, które czynią prowadzenie auta prostszym, bezpieczniejszym, przyjemniejszym i tańszym. Wśród nowych rozwiązań należy wymienić ergonomiczną i komfortową kabinę pasażerską oraz wydajne jednostki napędowe, w tym nowy, 120-konny, 1,5-litrowy silnik TDCi, który jest o 5 procent bardziej oszczędny od 120-konnego motoru 2,0 litra TDCi stosowanego poprzednio. Ponadto, nowy Ford Kuga wyróżnia się też elegancką, sportową stylizacją nadwozia.

 

Drogowa i wyścigowa wersja Forda GT obok siebie

 

Ford potwierdził, że cztery Fordy GT zespołu Ford Chip Ganassi Racing – dwa biorące udział w mistrzostwach WEC i dwa w mistrzostwach IMSA Weather Tech Sports Car Championship – będą się ścigać w klasie GTE Pro w jednym z najsłynniejszych wyścigów długodystansowych na świecie – 24h Le Mans w dniach 18-19 czerwca.

 

Ford powraca do Le Mans pięćdziesiąt lat po wywalczeniu historycznego zwycięstwa (pierwsze, drugie i trzecie miejsce) w wyścigu zorganizowanym w 1966 roku, w którym wziął udział oryginalny Ford GT. Cztery nowe modele otrzymają numery 66, 67, 68 i 69 w hołdzie dla czerech kolejnych zwycięstw Forda w Le Mans w latach 1966-1969.

 

 

Obok drogowej i wyścigowej wersji Forda GT w Genewie zagościli też czterej kierowcy zespołu Ford Chip Ganassi Racing: Stefan Muecke, Olivier Pla i Andy Priaulx z WEC oraz Dirk Mueller z serii IMSA.

 

Ford GT to stworzony przez zespół Ford Performance supersamochód o ekstremalnych osiągach, przedstawiający zalety układu EcoBoost, aerodynamicznego projektu nadwozia oraz lekkiej konstrukcji wykonanej z włókna węglowego.

 

 

Nowy Ford GT będzie jednym z najbardziej ekskluzywnych modeli Forda w historii i będzie sprzedawany jeszcze w tym roku w ograniczonej liczbie egzemplarzy na rynkach całego świata.

 

„Fiesta ST200, nowy, rewolucyjny Focus RS czy przełomowy supersamochód Ford GT – oferta Ford Performance jeszcze nigdy nie była tak bogata” – powiedział Raj Nair, Wiceprezes wykonawczy Forda i dyrektor techniczny Global Product Development. „Opracowany przez Forda silnik EcoBoost sprawia, że modele Ford Performance odpowiadają każdemu stylowi życia i każdemu budżetowi domowemu”.