ford-diesel-364x178

EcoBlue, czyli oszczędność Forda

Dlaczego Ford?

Kilka powodów,
dla których warto
wybrać Forda
dla Twojej firmy

Manager Floty

random-txt

Wybierz Forda

i skorzystaj z naszej oferty

Image not available

 

Aktualności

EcoBlue, czyli oszczędność Forda

 
 

EcoBlue, czyli oszczędność Forda

Zupełnie niezasłużenie do nowoczesnych silników Diesla została przypięta łatka jednostek nieekologicznych. Współczesne jednostki wysokoprężne są nie tylko przyjazne środowisku, ale także dynamiczne i oszczędne.

 

Ford to marka, która daje swoim klientom biznesowym zawsze możliwość wyboru, wychodząc z założenia, że specyfika każdej floty jest różna i wymaga innych rozwiązań. Niektóre firmy wykorzystują samochody z silnikami benzynowymi EcoBoost, jeszcze inne stawiają na jednostki hybrydowe. Wciąż bardzo duża część wybiera jednostki wysokoprężne, które są dostępne w gamie Forda.

 

Ford EcoBlue
Nowe silniki wysokoprężne Ford EcoBlue o pojemności 1,5 l oraz 2,0 l zapewniają wydajność zużycia paliwa i wysoki moment obrotowy, zwłaszcza przy niskich prędkościach. Zbudowane z wykorzystaniem zaawansowanych technologii i lekkiej konstrukcji, łączą w sobie imponujące osiągi i wyjątkowe dopracowanie.Zobaczmy zatem jak wygląda ekologiczny silnik EcoBlue na przykładzie modelu Ford Focus.
Klienci mogą zdecydować się na jedną z dwój jednostek jeżeli chodzi o pojemność i jedną z trzech jeżeli chodzi o wariant mocy. I tak jednostka 2.0 EcoBlue rozwija moc 150 KM, ale bardziej imponujący jest moment obrotowy wynoszący 370 Nm. Silnik spełnia normę emisji spalin Euro 6.2.
Jednostką dedykowaną klientom, których samochody pracują w miastach jest silnik jednostka EcoBlue 1.5 o mocy 95 KM oferujący kierowcy 300 Nm momentu obrotowego. Oczywiście jednostka ta także spełnia normę emisji spalin Euro6.2.
Najlepszym kompromisem między oboma wariantami jest w modelu Focus ze 120 konną jednostką 1.5 Eco.Blue. To najlepsze możliwe połączenie wyrazistych osiągów i niewielkiego spalania. Jednostka ta jest nie tylko lekka i wydajna, ale także nie wymaga stosowania płynu AdBlue! Wg obowiązujących norm WLTP średnie zużycie paliwa w modelu pięciodrzwiowym z manualną przekładnią wynosi między 4,4 – 4,7 l/100 km, a w wersji kombi między 4,5 – 4,7 l/100 km. Odpowiednio oznacza to emisję CO2 na poziomie 114 – 123 g CO2 na 100 km oraz 117 – 124 dla wersji kombi.
Ford pokazuje, że nie trzeba wybierać jednej drogi jeżeli chodzi o rodzaj napędu, można rozwijać jednocześnie trzy technologie i każda z nich wpisuje się w globalną strategię marki odnośnie ekologii.