ford-custom-364x178

Niskoemisyjne Fordy, bez obawy o zasięg

Dlaczego Ford?

Kilka powodów,
dla których warto
wybrać Forda
dla Twojej firmy

Manager Floty

random-txt

Wybierz Forda

i skorzystaj z naszej oferty

Image not available

 

Aktualności

Niskoemisyjne Fordy, bez obawy o zasięg

 
 

Niskoemisyjne Fordy, bez obawy o zasięg

Zasięg ponad 500 km, możliwość przejechania 56 kilometrów bez emisji zanieczyszczeń i pełna funkcjonalność klasycznego Transita. Wszystko to łączy w sobie nowy Ford Transit Custom Plug-In Hybrid oraz Ford Tournego Custom Plug-In Hybrid.

 

Ford jest pierwszym producentem oferującym układy napędowe PHEV na rynku samochodów dostawczych o ładowności jednej tony. Do sprzedaży trafia właśnie najnowszy Ford Transit Custom Plug-In Hybrid. Model ten będzie można zobaczyć 20 listopada podczas Targów Fleet Market.
To doskonałe połączenie funkcjonalności znanej z rodziny dostawczych Fordów z tradycyjnymi silnikami z najnowocześniejszymi rozwiązaniami dotyczącymi ekologii. Silnik nowego Forda umożliwiają niską, a nawet zerową emisję CO2.
Wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0 litra wykorzystywany jest jako agregat, czyli inaczej przedłużacz zasięgu. Dzięki temu pojazd może pokonać do 500 kilometrów, przy zużyciu paliwa 3,08 l/100 km i emisji CO2 60 g/km. Natomiast w trybie zerowej emisji może pokonać do 56 km. Umożliwia bezproblemowy wjazd do centrów miast, w których obowiązują rygorystyczne normy emisji spalin. Silnik elektryczny jest zasilany energią z akumulatora o pojemności 13,6 kWh i dysponuje mocą 92,9 kW.

 

Ładowanie
Ford Transit Custom Plug-In Hybrid może być ładowany z domowego 240-woltowego gniazda sieci elektrycznej. Pełne naładowanie zajmie niewiele ponad cztery godziny. Dodatkowa energia elektryczna jest odzyskiwana przez system ładowania regeneracyjnego, kiedy pojazd zwalnia lub hamuje. Kierowca ma ponadto do dyspozycji jeden z czterech trybów jazdy:

 

  • Tryb EV Auto ma zapewnić optymalne połączenie osiągów obu silników i komputer sam decyduje, czy włączyć ładowanie akumulatora silnikiem spalinowym,
  • W trybie EV Now priorytetem jest korzystanie z energii zgromadzonej w akumulatorze przy wyłączonym silniku spalinowym, do momentu, gdy poziom naładowania akumulatora spadnie do dopuszczalnego minimum,
  • W trybie EV Later uruchomiony zostaje silnik spalinowy, który wraz z ładowaniem regeneracyjnym ma za zadanie jak najskuteczniej utrzymać aktualny poziom naładowania akumulatora, by ten był gotowy do późniejszego użycia,
  • W trybie EV Charge silnik spalinowy wykorzystywany jest do ładowania akumulatora do pełnej pojemności, by następnie umożliwić jak największy zasięg, po przełączeniu w tryb EV Now

 

Może ona również wybrać intensywność odzyskiwania energii przy wspomaganiu hamowania przez system ładowania regeneracyjnego, wybierając opcję Drive lub Low za pomocą selektora zmiany biegów. Zwolnienie pedału przyspieszenia w trybie Low zwiększa zaprogramowaną intensywność hamowania regeneracyjnego i automatycznie włącza światła hamowania. Silniejsze hamowanie regeneracyjne sprzyja utrzymaniu sposobu jazdy, polegającego na operowaniu jednym pedałem.
Dla przedsiębiorców użytkujących tego typu samochody niezwykle istotny jest parametr ładowności, który w przypadku Forda Customa Plun-In Hybrid wynosi 1130 kg przy przestrzeni ładunkowej 6 m3. To wyjątkowe parametry w tej klasie. Przedsiębiorcy otrzymują więc pełnoprawny samochód dostawczy, jednocześnie ze wszystkimi zaletami aut niskoemisyjnych.

 

Przygotowany dla ludzi biznesu
Ford Transit Custom Plug-In Hybrid będzie oferowany w wariancie L1 H1 z nadwoziem ciężarowym lub kombi. Model ciężarowy jest dostępny w wersjach Base, Trend i bardzo bogato wyposażonej Limited. Modem pokładowy FordPass Connect jest montowany w standardzie, co poprawi wykorzystanie pojazdów w firmach i optymalizację kosztów eksploatacji, dzięki takim rozwiązaniom, jak nowe produkty Ford Telematics i Ford Data Services, które zostaną wprowadzone jeszcze w tym roku wraz z nową aplikacją FordPass Pro.Model jest oferowany z systemami wspomagającymi kierowcę, w tym aktywnym asystentem parkowania i asystentem utrzymywania pasa ruchu, współpracującymi ze standardowym elektrycznym układem wspomagania kierownicy, który zoptymalizowano pod kątem jazdy miejskiej i łatwości manewrowania w niewielkiej przestrzeni.

 

TourneoCustom Plug-In Hybrid
W salonach pojawi się również nowa, ośmioosobowa wersja Forda Tourneo Custom Plug-In Hybrid. Wykorzystuje on tę samą zaawansowaną technologię układu napędowego. Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid, oferujący użytkownikom luksusową, przestronną kabinę z unikatowym układem tylnych foteli, ustawianych również w formacie konferencyjnym face-to-face, sprawdzi się jako mikrobus dla firm, które powinny dbać o niską emisję, jeżdżąc głównie w strefach śródmiejskich lub w okolicach lotnisk. Nowy ośmioosobowy Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid, dostępny będzie także w luksusowej wersji Titanium i zachowuje unikalną w swoim segmencie możliwość ustawienia dwóch tylnych rzędów siedzeń w układzie konferencyjnym, by uzyskać doskonały dostęp i lepszą interakcję między pasażerami, zachowując możliwość ustawienia dwóch tylnych rzędów w tradycyjnym układzie.