Ford stawia na cyfryzację i zatrudnia Michaela Aragona do budowy usług dla klientów

Koncern Ford Motor Company ogłosił, że Michael Aragon dołączy do firmy jako prezes ds. Zintegrowanych Usług. Aragon, menedżer technologiczny z 25-letnim doświadczeniem, ma na koncie współpracę z największymi markami, gdzie rozwijał oprogramowanie i usługi cyfrowe.

Do tej pory Aragon kierował działem Mirror i platformą Digital Fitness w firmie Lululemon Athletica inc. Wcześniej pracował w Twitchu, serwisie streamingowym należącym do Amazona, gdzie odpowiadał za treści. Pełnił także funkcję dyrektora generalnego w Ellation, spółce-matce Crunchyroll, a także wiceprezesa PlayStation Network należącego do Sony.

Zastąpi on Petera Sterna, który pod koniec zeszłego roku odszedł z Forda, by objąć stanowisko CEO w Peloton Interactive. Aragon obejmie nową funkcję 17 marca i będzie podlegał prezesowi i dyrektorowi generalnemu Forda, Jimowi Farleyowi.

Jego zadaniem będzie rozwój i promocja usług cyfrowych Forda – w tym Ford Pro, Ford Blue i Ford Model e – które mają przynieść firmie większe zyski oraz poprawić lojalność klientów. W jego kompetencjach znajdą się m.in. oprogramowanie zwiększające produktywność w Ford Pro, system autonomicznej jazdy BlueCruise oraz szereg usług związanych z bezpieczeństwem i ochroną użytkowników. Warto dodać, że płatne subskrypcje Forda w ciągu ostatnich 18 miesięcy przekroczyły już 800 tysięcy.

„Serce strategii Ford+ polega na łączeniu naszych kultowych i zaufanych pojazdów z nowoczesnymi usługami, które ułatwiają życie naszym klientom oraz pomagają firmom się rozwijać” – skomentował Jim Farley. „Mike to lider, który potrafi budować wysokowydajne zespoły i przekształcać firmy. Udowodnił już, że potrafi tworzyć wartościowe cyfrowe ekosystemy dla firm produkujących sprzęt.”

Aragon podkreślił, że jego celem jest wsparcie Forda w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań dla klientów. „Ford to ikoniczna, rodzinna amerykańska firma, która od dekad napędza innowacje. Możemy stworzyć nowe doświadczenia wewnątrz pojazdów oraz usługi, które będą działały płynnie i intuicyjnie” – powiedział.

Szczególnie duży potencjał Aragon dostrzega w Ford Pro, czyli segmencie pojazdów użytkowych. „Ford ma ogromną przewagę w sektorze flotowym. Możemy wykorzystać oprogramowanie, dane i usługi, aby pomóc naszym klientom biznesowym prowadzić działalność w sposób bezpieczniejszy, bardziej efektywny i dochodowy” – dodał.

Aragon wnosi do Forda wyjątkowe doświadczenie na styku technologii, mediów i rozwiązań konsumenckich. W Twitchu pomógł stworzyć jedną z największych i najbardziej zaangażowanych społeczności na świecie, łączącą graczy, sportowców, muzyków i twórców treści. W PlayStation Network przyczynił się do transformacji PlayStation w globalną platformę cyfrową.

Aragon ukończył University of New Mexico oraz zdobył tytuł MBA na Dartmouth College.